тел. 0888 514 364

Запази си час сега!

Инфекции на кожата

1. Кои са най-честите причинители на инфекциите на кожата?
Това са вируси, бактерии, гъбички, кърлежчета, въшки и др.

2. Какво представлява херпес зостер?
Това е вирусна инфекция на кожата, която протича със силни болки, общо неразположение и характерни обриви (групирани мехурчета върху зачервена кожа), разположени най-често по хода на междуребрени нерви и очния нерв.

3. Кои са най-честите бактериални инфекции на кожата?
Това е импетиго при деца, което се появява бързо през горещите летни месеци и протича със зачервявания, мехурчета, ранички и корички. При възрастните най-често се среща т.н. еризипел или червен вятър. Касае се за остро започващо заболяване с втрисане и повишена температура, като засяга най-често подбедрици и лице и се проявявава със зачервяване и подуване, протича тежко и често налага болнично лечение.

4. Какво представляват брадавиците?
Те се причиняват от вируси, разполагат се по пръсти на ръце, китки, стъпала, по-рядко по лице и глава. Лечението е изгаряне с течен азот т.н. криотерапия.

5. Какво представляват гъбичковите инфекции?
При тях заразяването става чрез спори на гъбичките от човек или животно, по-рядко чрез заразени предмети като чехли за баня, ножчета за бръснене, при педикюр и др. Благоприятстващи фактори са топлина, влага, придружаващи заболявания като диабет, прием на хормонални препарати и др.

6. Как се лекува вагиналната кандидоза?
Поради широкия прием на антибиотици и противозачатъчни средства лечението й представлява значителен проблем. Често се налага лечение и на двамата партньори, дълги курсове с противогъбични лекарства, препарати, укрепващи имунитета, като витамини, антиоксиданти, лактобацили и др.