тел. 0888 514 364

Запази си час сега!

Алергични кожни заболявания

1. Кои са най-честите причини за възникване на алергията?
Това могат да бъдат химически агенти, пластмаси, кожа, растения, бои, битови алергени, както и храни, лекарства, ваксини.

2. Кои са най-често срещаните алергични кожни заболявания?
Най-често се срещат уртикария, медикаментозните дерматити, дерматит, екзема. Уртикарията често възниква остро до няколко часа след прием на алергена и се изявява с обриви по тялото и сърбеж, докато екземата е по-бавно развиваща се възпалителна реакция на кожата у предразположени лица.

3. Колко вида екзема има?
Най-общо са налице екзогенна или контактна екзема, която възниква ма мястото на контакта с повтарящ се дразнител, като например: при фризьорки - контакт с бои, при строителни работници - контакт с цимент, никелова алергия - при контакт с токи на колани, метални копчета, ципове, при бебета - памперс дерматити - по седалище и полова област и др. и ендогенна екзема т.н. атопичен дерматит, генетично обусловено заболяване, което започва най-често в ранна детска възраст, най-често след 3-месечна възраст и протича с различна симптоматика при по-големи деца 3-10 години, както и при възрастни.

4. Какви грижи са необходими за кожата на деца с атопичен дерматит?
Кожата на тези деца е много суха, лющеща се и особено чувствителна спрямо външни дразнители. Тя изисква приложение на специална козметика, която подхранва и овлажнява кожата.

5. Какво представлява себорейния дерматит?
Касае се червени петна и лющене по кожата на т.н. себорейни зони: окосмената част на главата, средна линия на лицето и гърдите, гънките и др. След приключване на основното лечение е особено важна поддържащата терапия, която регулира себорейния статус на пациента.